Feiten die waar zijn over

Goed vindbaar zijn in Google is één van de belangrijkste marketingdoelstellingen van ondernemers. Online search engine optimisation kan je daar goed bij helpen en is dan ook een veelgehoorde expression, maar wat betekent Search engine internet marketing nou eigenlijk? Hoe gebruik je het voor je World wide web-web site en wat moet je hierover weten om goed vindbaar te zijn?

Wat is Website positioning?

World wide web optimization staat voor 'Seo' ofwel: zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je je Net-site verbetert, zodat je beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Anders gezegd: je kunt Internet search engine optimisation inzetten voor een hogere populariteit van je Internet site en daarmee voor meer bezoekers die klant worden, contactinformatie bij je achterlaten of zich abonneren op je nieuwsbrief. Denk bijvoorbeeld aan een café-eigenaar die komend weekend een feest heeft en een further voorraad ijsblokjes nodig heeft. Stel: je bent leverancier van ijsblokjes, dan heb je deze café-eigenaar graag op je Web content. Website positioning kan je hierbij helpen.

De beste World wide web optimization is goede written information. Material content toegevoegde waarde. Bedenk wat je doelgroep interessant vindt. Schrijf blogs, plaats video’s.

Veel bezoekers of relevante bezoekers?

Zoekmachines zoals Google brengen een volgorde aan in de Internet sites die ze tonen wanneer iemand een zoekwoord intypt. Hoe 'relevanter' een zoekmachine je Web-site vindt, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Een veel voorkomende misvatting is dat het alleen maar gaat om die hoge https://vindbaar-in.nl positie. Dit is weliswaar belangrijk, maar niet online marketing bureau de enige variable die van belang is. Een hoge positie voor woorden waar niemand op zoekt of voor een zoekopdracht die totaal niet applicable is, levert namelijk geen waardevolle bezoekers op. Als leverancier van ijsblokjes is het niet interessant om hoog in de zoekresultaten te staan wanneer er wordt gezocht op 'cocktails zonder ijs'. Voor deze leverancier is het veel interessanter wanneer iemand zoekt op 'ijsblokjes leveren Amsterdam'. Fulfilled Search engine optimisation optimaliseer je je Web-web page om bij de juiste zoekwoorden bovenaan in de zoekresultaten te komen.

Net optimization bestaat grofweg uit 4 stappen:

· Zoekwoord analyse

· Techniek optimaliseren


· Prepared content material creëren en optimaliseren

· Linkbuilding

Wij leggen de stappen hieronder voor je uit.

one. Zoekwoord analyse

In deze eerste stap bepaal je de zoekopdrachten die suited zijn voor je Site. Een zoekopdracht is relevant als deze vaak doorway je doelgroep wordt ingetikt en een hoge conversiewaarde heeft. Je wilt dus antwoord op de vraag: op welke woorden wordt er on line vaak gezocht naar de producten of diensten die mijn bedrijf biedt? Want bij deze zoekwoorden is de kans groot dat een klant op zoek is naar je Internet site. Dit zijn de 'zoekwoorden' die voor je bedrijf appropriate zijn. Realized zoekwoordplanner van Google kom je er heel eenvoudig achter welke zoektermen voor jouw bedrijf ideal zijn.

Voor de ijsblokjesleverancier is naast 'ijsblokjes bestellen', 'ijsblokjes kopen' bijvoorbeeld ook een relevante zoekopdracht

two. Techniek optimaliseren

Nu je de juiste zoekwoorden hebt verzameld, kijk je naar de technische kant. Zorg ervoor dat je een webbouwer inschakelt die weet aan welke technische richtlijnen een goede World wide web-web-site moet voldoen. Belangrijke punten van aandacht zijn onder meer de laadtijd en mobielvriendelijkheid van de World-wide-web web page. Daar kijkt Google ook naar. Ga nog een stapje verder en controleer of de HTML van de webpagina’s voldoet aan de laatste technische eisen.

Google toont ook de URL's in de zoekresultaten. Zijn de URL's van jouw webpagina's leesbaar? Allow erop dat een URL geen uncommon karakters bevat die een klant niks zeggen, zoals: 'www.uwwebsite.nl/?pageid=123&supply=abc'. Klanten zullen hier minder snel op klikken. Een goede URL voor bijvoorbeeld een contactpagina is: http://www.therocks.nl/contact/.

a few. Information creëren en optimaliseren

De beste Search engine optimisation is goede facts. Content glad toegevoegde waarde. Bedenk wat je doelgroep interessant vindt. Schrijf weblogs, plaats video’s. Je teksten moeten natuurlijk ook antwoord geven op de zoekvraag en uniek zijn. Spits je teksten toe op de juiste zoekwoorden en gebruik synoniemen. Verwerk deze (zoek)woorden in de titel, tussenkopjes en inhoud van de alinea's. Hierdoor kan Google ‘lezen’ waarover jouw Site gaat en bij een relevante zoekopdracht jouw Website-web site tonen in de resultaten. Als leverancier van ijsblokjes doe je er goed aan om een alinea te schrijven about de bestelprocedure. Fulfilled als kop of tussenkop 'IJsblokjes bestellen'. Je creëert hiermee info in surplus of een onderwerp dat voor jouw bedrijf belangrijk is. En waar je op gevonden wil worden.


Maar je kunt teksten nog verder optimaliseren. Linken de pagina's van je World wide web-site onderling naar elkaar? Staat er bijvoorbeeld op de pagina realized productinformatie een url naar de contactpagina? En staat in die connection het juiste zoekwoord? vindbaar-in.nl/services-local-seo Een goede tekst voor de url is bijvoorbeeld: 'Fast ijsblokjes bestellen.’ ‘IJsblokjes’ in combinatie fulfilled ‘bestellen’ is hier dus de zoekterm.

Permit op!

Stop je teksten niet vol fulfilled zoekwoorden. Google straft het overmatig gebruik van zoekwoorden. Google zorgt er dan voor dat je Website lager in de zoekresultaten verschijnt. Notion! Zijn de teksten pleased zoekwoorden prettig om te lezen? Dan zit je goed.

4. Linkbuilding

Wanneer andere Online sites linken naar je Website, heeft dit een positief influence op je positie in zoekresultaten. Google neemt deze vermeldingen namelijk mee in de beoordeling about hoe pertinent je Web site is voor een bepaalde zoekopdracht. Deze vermeldingen zijn als het ware een soort aanbevelingen. En hoe meer van deze aanbevelingen, hoe groter je relevantie volgens Google. Zoekmachines kijken echter niet alleen naar de hoeveelheid aanbevelingen, maar ook naar de context ervan. Wat is het onderwerp van de webpagina die naar je linkt en hoe luidt de tekst die in die betreffende Web page website link wordt gebruikt? Zijn die relevant voor je bedrijf? Want voor de ijsblokjesleverancier is het natuurlijk het mooist wanneer café-eigenaren en andere horecaondernemers naar zijn Web site zouden verwijzen als hun vertrouwde lover.


Zoekmachineoptimalisatie (Site positioning)

Vergroot je omzet achieved trefwoorden en webteksten die hoog ranken in de zoekresultaten van Google.

Meer informatie

Zoals je ziet draait het bij Seo vooral om relevantie en eerlijkheid. Komen URL's, hyperlinks en tussenkopjes niet alleen goed overeen achieved zoekwoorden, maar ook attained de inhoud van je Site? Zoekmachines worden steeds gerichter in hun selectie, wat kwalitatief betere zoekresultaten oplevert. Want uiteindelijk zou het toch voor iedereen het mooist zijn wanneer er alleen nog World-wide-web-websites in zoekresultaten terechtkomen die daadwerkelijk applicable zijn?