Het geheime wapen voor seo specialist

Internet search engine optimisation staat voor Internet search engine marketing, in het Nederlands zeggen we ook wel zoekmachine optimalisatie.

Search engine optimisation is geen exacte wetenschap

Search engine marketing is geen exacte wetenschap, dit heeft te maken fulfilled de geheimzinnigheid about de algoritmes welke doorway grote zoekmachines zoals Google worden gebruikt.

Zoekmachine algoritmes

google-algoritmeZoekmachines zijn wel open up all over een groot aantal factoren welke zij gebruiken voor het tot stand komen van de score van Internet sites. Zij zijn echter wel geheimzinnig all-around de weging van verschillende factoren en in excess of de particulars.

In de Search engine marketing gemeenschap is echter wel veel bekend over de werking van de algoritmes doorway zaken uit te proberen, te testen en te meten en de opgedane kennis vervolgens attained elkaar te delen.

Wat is Seo?

Doorway al deze kennis all around zoekmachines te combineren kunnen we redelijk goed inschatten welke activiteiten er voor nodig zijn om een Web-site hoog in de zoekmachines te krijgen.

Het geheel van activiteiten, welke als doel hebben om de Site op de gewenste zoekwoorden hoger in de zoekmachines te laten komen, noemen we Search engine optimization. Deze activiteiten zijn gebaseerd op wat we van de zoekmachine algoritmes weten.

Bij Web-site positioning is het doel om gratis verkeer, ook wel organisch of natuurlijk verkeer genoemd, op de Website te krijgen. Dit in tegenstelling tot SEA, wat staat voor On the internet search engine Marketing, waarbij verkeer through the use of betaalde zoekmachine advertenties naar de Web page wordt verkregen.

Hoe werkt SEO?

Zoekmachines zoals Google hebben een complexe taak. Zij willen een zoekmachine gebruiker de ideal mogelijke ervaring geven als iemand op een bepaalde zoekterm zoekt.

De gebruiker moet precies datgene vinden wat hij of zij zoekt en niet iets wat er op lijkt. Dit doen ze doorway Web-sites te laten zien welke proper en belangrijk zijn voor het ingevoerde zoekwoord.

Uit de vele miljarden webpagina’s moet een zoekmachine het beste mogelijke antwoord op de zoekintentie geven. Als mensen tevreden zijn fulfilled de antwoorden van een zoekmachine op hun zoekintenties dan zullen zij deze zoekmachine blijven gebruiken.

Het succes van Google

Dit verklaard ook het succes van Google. Vrijwel iedereen in Nederland gebruikt Google, ondanks de alternatieven welke er zijn.

Google is als beste instaat om relevante antwoorden op zoekintenties (zoektermen) te geven.

Ik heb als experiment mezelf een aantal weken verplicht om Bing als zoekmachine te gebruiken en ik kreeg toch regelmatig zoekresultaten die niet helemaal waren waar ik naar zocht. Bij Google gebeurt dit veel minder vaak, niet zo raar dat we massaal Google gebruiken dus.

Google is dan ook Recurrent bezig om haar algoritmes te verbeteren om zo concurrenten zoals Bing en Yahoo voor te blijven. Zodra Bing of Yahoo instaat zal zijn om een betere gebruikerservaring te geven dan zal Adult men massaal van zoekmachine veranderen.

Het manipuleren van de zoekresultaten

Een andere reden waarom Google steady zijn algoritme veranderd is om mensen welke de zoekresultaten willen manipuleren de pas af te snijden.

Google wil de Internet-websites welke het verdienen om hoog in de zoekresultaten te komen op de topposities vertonen. Niet de Online web pages welke zich through ‘handige trucjes’ de topposities willen opeisen.

backlinks kopenEén van de ‘handige trucjes’ om hoog in de zoekresultaten te komen is het kopen van backlinks. Achieved het kopen van backlinks koopt Males de populariteit van de Site in. Wat wordt gezien als valsspelen en het manipuleren van de zoekresultaten. Zo is het Google algoritme steeds beter instaat om gekochte backlinks te detecteren.

En zo zijn er nog tal van andere trucjes waarmee de topposities in Google kunnen worden opgeëist. Zodra Google instaat is om een trucje te doorzien, doorway een aanpassing van het algoritme, vindt Males wel weer een andere manier om de zoekresultaten te manipuleren.

Het is een soort kat en muis spel tussen Google en de Internet site proprietors welke de zoekresultaten willen manipuleren. Dit wordt ook wel black hat Online search engine optimisation genoemd.

White hat Search engine advertising

white hat seoActiviteiten gericht op het hoog in Google komen volgens de spelregels van Google wordt ook wel white hat Website positioning genoemd.

Hier op Sharketing.nl richten we ons overigens op white hat SEO technieken. Technieken welke ervoor zorgen dat je duurzaam hoog in Google komt, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je je placement ineens verliest omdat je de Google spelregels hebt overschreden.

Site positioning activiteiten richten zich op Google

Omdat in Nederland vrijwel iedereen Google als zoekmachine gebruikt zijn zoekmachine optimalisatie activiteiten gericht op het verbeteren van de positie in Google. Er wordt geen aandacht gegeven aan de position in bijvoorbeeld Bing of Yahoo omdat dit nauwelijks bezoekers zal opleveren.

Hoe werkt relevantie voor Search engine marketing?

De relevantie van een webpagina en de belangrijkheid (autoriteit) van een webpagina zijn belangrijk voor hoe zoekmachines de score van Websites bepalen. Hoe je hier satisfied Search engine optimization gebruik van kunt maken zullen we hieronder uiteenzetten. Als je in Google zoekt op een bepaalde zoekwoorden combinatie dan wil je natuurlijk dat je een webpagina krijgen welke antwoord op je vraag geeft.

Om te kunnen weten of een webpagina het antwoord op een vraag bevat zal de zoekmachine kennis moeten hebben van de informatie welke op webpagina’s staan.

Dit doen zoekmachines door alle webpagina’s te indexeren. Een zoekmachine spider bezoekt regelmatige alle pagina’s van het World-wide-web en alle leesbare informatie wordt geanalyseerd.

Hiervoor zal de informatie op je website leesbaar en toegankelijk moeten zijn voor zoekmachine spiders.

Een zoekmachine kan alleen tekst analyseren. Om deze reden zal je je informatie dan ook altijd als tekst op je Site beschikbaar moeten hebben. Informatie uit afbeeldingen, spraak of online video bestanden kunnen de zoekmachines niet analyseren.

Heb je je informatie in afbeeldingen verwerkt (bijvoorbeeld in infographics) of als on-line video clip, dan zal je deze informatie ook als tekst beschikbaar moeten hebben zodat de zoekmachines deze kunnen lezen en analyseren.

interne linksDe zoekmachines zullen ook toegang moeten hebben tot je informatie. Zoekmachines verkrijgen toegang tot informatie doorway hyperlinks op het World wide web te volgen. Al je webpagina’s zullen daarom altijd minimaal through interne inbound hyperlinks te benaderen moeten zijn, en eventueel ook Through externe back links.

Wil je gevonden worden op bepaalde zoekwoorden dan zal je in ieder geval relevante informatie (material) much more than dit zoekwoord op je Internet site moeten hebben. Een zoekmachine zal de written content analyseren en er een waarde aan toekennen. Een zoekmachine zal beoordelen of de content articles op je webpagina volledig is en daadwerkelijk een antwoord zal geven op de zoekintentie van de zoekmachinegebruiker.

Wat is Site positioning schrijven?

Website positioning schrijven is het schrijven van data welke geoptimaliseerd is voor zoekmachines.

En eigenlijk wijkt het niet zo veel meer af van het schrijven van article content voor mensen.

Google is van mening dat je content op de eerste plaats moet schrijven voor mensen, waar ik het helemaal mee eens ben. Het zijn mensen die je Web-site bezoeken, je content lezen en eventueel zullen gaan kopen of informatie aanvragen.

Waar moet je opletten bij Web page positioning schrijven?

Search engine optimization-schrijvenAls je teksten schrijft voor de zoekmachine dan zal je er op moeten letten dat het zoekwoord wel op je pagina voorkomt.

Als je bijvoorbeeld gevonden wilt worden op de zoekterm ‘HD Television set set’ dan zal dit in ieder geval 1x maal op je webpagina moeten staan, zodat Google weet dat het hier overgaat.

Als je een landingspagina voor ‘Substantial definition Television’ hebt en je gebruikt deze woorden niet (maar bijvoorbeeld woorden zoals televisies met goede beeldkwaliteit) dan zou Google niet kunnen weten dat het higher than Superior definition Tv established’s gaat.

Als je landingspagina gericht op Higher definition tv’s is dan helpt het ook om deze woorden in de pagina titel op te nemen. Het is dan overduidelijk dat de pagina in excess of HD Tv set’s gaat.

Zoekwoorddichtheid

zoekwoorddichtheidIn het verleden was het nog zo dat hoe vaker het zoekwoord op je pagina voorkwam (de zoekwoorddichtheid) hoe beter het was voor je position. Maar tegenwoordig is dat (gelukkig) niet meer zo. Het is voor mensen heel vervellend lezen als een zoekwoord in iedere zin wordt herhaald, alleen maar omdat de zoekmachines dat zo ‘leuk’ vinden.

Het is tegenwoordig zelfs zo dat een te hoge zoekwoorddichtheid nadelig kan zijn voor je placement. Google beschouwd dit dan als het manipuleren van haar index.


Het schrijven van goede article content

goede written content material schrijvenSEO schrijven is wel het schrijven van goede data. Om je position te beïnvloeden (wat Internet search engine optimisation is) zal je moeten zorgen voor goede composed written content. Articles or blog posts welke volledig is in het beantwoorden van de zoekintentie vragen (zoekwoorden) waarop je je fulfilled de webpagina richt. Je kan goede content material substance schrijven doorway diep op de materie in te gaan en doorway alle accepten van de materie te belichten.

Hierin verschilt Online search engine marketing schrijven zich wel enigszins van het schrijven van bijvoorbeeld een wervende reclametekst. Bij ‘normale’ teksten tracht je doorgaans om zo kort en bondig mogelijk te zijn. Bij Net optimization schrijven wil je juist zo uitgebreid mogelijk zijn. Dit omdat je niet precies weet naar welke aspecten van je onderwerp de zoeker op zoek is. Doorway zo volledig mogelijk te zijn more than een onderwerp vergroot je de kans dat je antwoord geeft op de zoekintentie van je World wide web-website bezoeker.

Het gebruik van LSI woorden

LSI (Latend Sematic Indexing) woorden helpen zoekmachines om de exacte betekenis van een webpagina te bepalen. Als je op een pagina het in excess of makelaars en voetballers hebt dan weet Google dat het gaat om een voetbalmakelaar en niet om een makelaar in onroerend goed. De aanwezigheid van LSI woorden zijn een rating signaal en helpen Google om beter de zoekintentie van haar gebruikers te beantwoorden.

Grammatica

Een onderdeel van goede Web optimization posts schrijven is het grammaticaal accurate schrijven. Grammaticaal correct (enkele foutjes maken niet uit) geschreven teksten zijn voor Google een teken dat de teksten doorway mensen zijn geschreven en niet doorway penned content spinning software program deal.

Content material spinning software program deal is software program welke aan de hand van andere artikelen een nieuw, uniek geschreven, artikel genereerd. Substance gecreëerd doorway spinning method duidt voor Google op het gebruik van spammy technieken.

Andere punten van aandacht bij het schrijven van World-wide-web optimization teksten

google pandaEr zijn nog tal van andere punten waar je op kunt letten bij het schrijven van World-wide-web optimization teksten. Zo zal content altijd uniek geschreven moeten zijn en niet (voor delen) gekopieerd uit andere bronnen.

Het gaat te ver om alle aandachtspunten voor het schrijven van Net optimization articles hier te behandelen. Wellicht dat we er in de toekomst nog een aside artikel earlier mentioned zullen schrijven.

Vaak wordt nog gedacht dat Website positioning schrijven een kwestie is van het maken van teksten fulfilled een hoge zoekwoorddichtheid. Dit is echter niet (meer) zo. SEO schrijven is wel degelijk een kunst, maar heeft in ieder geval niets (meer) te maken contented een hoge zoekwoorddichtheid.

Hoe werkt autoriteit voor Web page positioning?

In de tijd dat Google begon fulfilled haar zoekmachine waren zoekmachines vrij dom. Ze keken alleen naar factoren op een pagina en hielden geen rekening satisfied de autoriteit van een webpagina. Daardoor kan iedereen hoog in de zoekmachines komen zolang ze maar vaak genoeg bepaalde zoekwoorden bleven herhalen. Hierdoor kwamen Web sites van slechte kwaliteit hoog in de zoekmachines, dit tot frustratie van de zoekmachine gebruikers.

PageRank

Google bracht daar verandering in. Zij waren van mening dat belangrijke Sites boven de websites moesten komen welke niet belangrijk waren. Hiervoor bedachten ze PageRank. Happy PageRank gaven ze webpagina’s een waarde, een gewicht.

PageRankOm te bepalen hoe belangrijk een webpagina is keek Google naar het aantal Net-sites welke naar een bepaalde webpagina doorverwezen (een connection hadden). Deze one-way one-way links worden gezien als aanbevelingen.

Hoe meer World wide web internet sites naar een bepaalde webpagina verwijzen hoe belangrijker de pagina is. Daarbij speelt ook dat een backlink van een belangrijke pagina meer waard is dan een url van een onbelangrijke pagina.

Het Google algoritme geeft vandaag de dag nog steeds veel weging aan het aantal hyperlinks welke naar een webpagina doorverwijzen en is nog steeds de kern van het Google algoritme.

Veel van de Search engine optimisation activiteiten bestaan daarom dan ook om het verkrijgen van waardevolle backlinks naar de Website.


Het verkrijgen van natuurlijke inbound back links

Google zou het liefst zien dat World wide web optimization activiteiten zich niet richten op het verkrijgen van backlinks en dat backlinks op een natuurlijke manier verkregen worden. In dat state of affairs zou het voor Google erg makkelijk worden om te bepalen wat nu echt de belangrijke Internet sites zijn.

natuurlijke backlinksNatuurlijke backlinks zijn backlinks welke verkregen worden omdat iemand, zonder dat je daar om vraagt, een relationship naar je Internet site opneemt. Dit gebeurt in de praktijk ook. Als iemand vindt dat je een artikel op je Website hebt staan welke een mooie aanvulling voor zijn artikel is dan zal hij of zij daar een url naar opnemen.

Zo kan een accountant een link op zijn Website opnemen naar een webpagina van de belastingdienst waarin de voorwaarden staan voor het opvoeren van een aftrekpost. De belastingdienst heeft niet om deze url gevraagd. Deze Web-site website link noemen we dan een natuurlijke backlink.

Natuurlijke backlinks verkrijgen geeft vooral voor beginnende Web-sites in de praktijk de nodige problemen. Stel ik start out vandaag een World-wide-web-internet site around interieurinrichting (ik noem maar wat).

interieur-ideeenIk plaats daarop mooie verhalen en mooie foto’s achieved interieur ideeën. En ik vraag nergens een url aan en ik plaats niet vanaf een andere Site een connection naar mijn Website. Hoeveel mensen denk je dat er in excessive of een jaar een link naar mijn Web-site hebben? Het antwoord daarop is nul. Zonder backlinks gaat mijn interieur Internet-web site namelijk niet gevonden worden in Google. En als mensen mijn Internet site niet kunnen vinden dan kunnen ze er ook geen website url naar opnemen.

Uit onderzoek van een groot internationaal Internet site positioning bureau kwam naar voren dat de eerste fifty Web sites welke Google in de zoekresultaten laat zien altijd backlinks hebben. De conclusie welke je hier uit mag trekken is dat het niet mogelijk is om te ranken in Google zonder backlinks. En als je in Google kijkt op de commerciële zoekwoorden dan zal je zien dat de topposities worden ingenomen door Web sites welke honderden of zelfs duizenden backlinks hebben.

Voor de autoriteit, en dus de score, van een Internet site zijn backlinks dan ook de belangrijkste placement component. En afwachten dat je op een natuurlijke manier voldoende backlinks krijgt is, in ieder geval voor commerciële Net-sites, geen optie. Een groot deel van de werkzaamheden welke een zoekmachine optimalisatie Skilled uitvoert zullen dan ook gericht zijn op het verkrijgen van backlinks. In dit artikel vindt je meer informatie in excessive of het verkrijgen van backlinks.

Andere ranking factoren welke belangrijk zijn voor Internet site positioning

De belangrijkste score factoren hebben we hier boven al besproken. Deze zijn de relevantie internet marketing bureau (material content) van je webpagina en de backlinks (autoriteit) van je landingspagina.

Maar zoekmachine optimalisatie is niet zo eenvoudig dat het zich beperkt tot deze twee, zwaarwegende, factoren.

Naar schatting gebruikt Google zo’n two hundred rating signalen om de placement van een Web-web-site te bepalen. De ene is wat belangrijker dan de ander. Als je je fulfilled zoekmachine optimalisatie bezig houdt dan zal je in ieder geval aandacht moeten hebben voor enkele tientallen ranking factoren.

Op bepaalde score factoren heb je geen of nauwelijks invloed, hiermee zal je je dan ook niet mee bezig houden. Ook reached de place factoren welke nauwelijks weging hebben zal je je in de praktijk niet snel bezig houden. Dit doe je hooguit pas, als de zwaarwegende ranking factoren, op orde zijn.

De snelheid van de Internet site

webpage speedEen belangrijke ranking variable is de snelheid van een Site. Google vindt het belangrijk dat haar gebruikers een goede gebruikerservaring krijgen en zal haar gebruikers bij voorkeur dan ook doorsturen naar een vlot werkende Web site. De snelheid van een Web page wordt bepaald doorway technische factoren. Als zoekmachine optimalisatie Qualified zal je dan ook de nodige technische kennis moeten hebben om dit te kunnen interpreteren en er wat mee te doen (of laten doen).

Geschikt voor mobiele apparaten

responsive websitesHet geschikt zijn voor mobiele apparaten is een andere belangrijke ranking variable waar Google steeds meer waarde aanhecht. Dit heeft ook weer te maken fulfilled de goede gebruikerservaring welke Google aan haar gebruikers wil geven. Als je zoekt glad een capsule of een mobiele telefoon dan zal Google je het liefst doorsturen naar een Web content welke hiervoor geschikt is (responsive is).

Wat is het verschil tussen Online search engine advertising en SEA?

Fulfilled Search engine marketing richt je je op het verkrijgen van free of charge bezoekers en realized SEA (zoekmachine adverteren) richt je je op verkrijgen van betaalde bezoekers.

Het zijn twee compleet andere takken van Activity waarvoor andere kennis is vereist (er is overigens wel wat overlag in de vereiste kennis).

De uitdaging van SEA is het verkrijgen van bezoekers waar je een zo hoog mogelijk rendement uit haalt. Hiervoor is het belangrijk dat je zo min mogelijk voor een klik betaald en is het belangrijk dat de bezoekers converteren in gross sales of prospective clients. Ook al zou je maar weinig for each klik betalen, als deze bezoekers niets kopen dan levert het geen rendement op.

Adverteren in Google

Adverteren in Google doe je Through Google AdWords. Doorway Google AdWords te koppelen aan Google Analytics kan je erg veel data verkrijgen.

SEA is erg details gedreven fulfilled de focus op het verbeteren van het Return On Monetary motivation. Information moet geanalyseerd worden om zo het rendement groter te maken. Zoekwoorden waarvoor betaald wordt moeten wellicht komen te vervallen omdat deze meer geld kosten dan dat ze opleveren

Kwaliteitsscore Google AdWords

Verder zal een SEA skilled zich bezig houden contented het verbeteren van de kwaliteitsscore welke AdWords hanteert. De kwaliteitsscore bepaald hoeveel je per klik betaald en hoe hoog in Google je advertentie vertoond zal worden. Je kwaliteitsscore hangt onder andere af van de kwaliteit van je advertentie, de kwaliteit en relevantie van je landingspagina en de Basically simply click Through Cost van je advertenties.