De basis regels van Goedkoop SEO

Goed vindbaar zijn in Google is één van de belangrijkste marketingdoelstellingen van ondernemers. Search engine optimisation kan je daar goed bij helpen en is dan ook een veelgehoorde expression, maar wat betekent Search engine advertising and marketing nou eigenlijk? Hoe gebruik je het voor je Website-web-site en wat moet je hierover weten om goed vindbaar te zijn?

Wat is Website positioning?

World wide web optimization staat voor 'Search Engine Optimization' ofwel: zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je je Net-site verbetert, zodat je beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Anders gezegd: je kunt Internet search engine optimisation inzetten voor een hogere populariteit van je Web site en daarmee voor meer bezoekers die klant worden, contactinformatie bij je achterlaten of zich abonneren op je nieuwsbrief. Denk bijvoorbeeld aan een café-eigenaar die komend weekend een feest heeft en een even more voorraad ijsblokjes nodig heeft. Stel: je bent leverancier van ijsblokjes, https://vindbaar-in.nl/services-local-seo dan heb je deze café-eigenaar graag op je Website. Search engine optimisation kan je hierbij helpen.

De beste World wide web optimization is goede composed written content. Content glad toegevoegde waarde. Bedenk wat je doelgroep interessant vindt. Schrijf blogs, plaats video clip’s.

Veel bezoekers of relevante bezoekers?


Zoekmachines zoals Google brengen een volgorde aan in de Websites die ze tonen wanneer iemand een zoekwoord intypt. Hoe 'relevanter' een zoekmachine je Web-site vindt, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Een veel voorkomende misvatting is dat het alleen maar gaat om die hoge positie. Dit is weliswaar belangrijk, maar niet de enige variable die van belang is. Een hoge positie voor woorden waar niemand op zoekt of voor een zoekopdracht die totaal niet suitable is, levert namelijk geen waardevolle bezoekers op. Als leverancier van ijsblokjes is het niet interessant om hoog in de zoekresultaten te staan wanneer er wordt gezocht op 'cocktails zonder ijs'. Voor deze leverancier is het veel interessanter wanneer iemand zoekt op 'ijsblokjes leveren Amsterdam'. Fulfilled Search engine marketing optimaliseer je je World wide web-internet site om bij de juiste zoekwoorden bovenaan in de zoekresultaten te komen.

Website optimization bestaat grofweg uit 4 stappen:

· Zoekwoord analyse

· Techniek optimaliseren

· Penned content material creëren en optimaliseren

· Linkbuilding

Wij leggen de stappen hieronder voor je uit.

one. Zoekwoord analyse

In deze eerste stap bepaal je de zoekopdrachten die suitable zijn voor je Site. Een zoekopdracht is connected als deze vaak doorway je doelgroep wordt ingetikt en een hoge conversiewaarde heeft. Je wilt dus antwoord op de vraag: op welke woorden wordt er on line vaak gezocht naar de producten of diensten die mijn bedrijf biedt? Want bij deze zoekwoorden is de kans groot dat een klant op zoek is naar je Website. Dit zijn de 'zoekwoorden' die voor je bedrijf ideal zijn. Realized zoekwoordplanner van Google kom je er heel eenvoudig achter welke zoektermen voor jouw bedrijf ideal zijn.

Voor de ijsblokjesleverancier is naast 'ijsblokjes bestellen', 'ijsblokjes kopen' bijvoorbeeld ook een relevante zoekopdracht

two. Techniek optimaliseren

Nu je de juiste zoekwoorden hebt verzameld, kijk je naar de technische kant. Zorg ervoor dat je een webbouwer inschakelt die weet aan welke technische richtlijnen een goede Web-web page moet voldoen. Belangrijke punten van aandacht zijn onder meer de laadtijd en mobielvriendelijkheid van de Net web page. Daar kijkt Google ook naar. Ga nog een stapje verder en controleer of de HTML van de webpagina’s voldoet aan de laatste technische eisen.


Google toont ook de URL's in de zoekresultaten. Zijn de URL's van jouw webpagina's leesbaar? Allow erop dat een URL geen unusual karakters bevat die een klant niks zeggen, zoals: 'www.uwwebsite.nl/?pageid=123&resource=abc'. Klanten zullen hier minder snel op klikken. Een goede URL voor bijvoorbeeld een contactpagina is: http://www.therocks.nl/contact/.

three. Information creëren en optimaliseren

De beste Search engine optimisation is goede data. Content satisfied toegevoegde waarde. Bedenk wat je doelgroep interessant vindt. Schrijf weblogs, plaats movie’s. Je teksten moeten natuurlijk ook antwoord geven op de zoekvraag en uniek zijn. Spits search engine advertising je teksten toe op de juiste zoekwoorden en gebruik synoniemen. Verwerk deze (zoek)woorden in de titel, tussenkopjes en inhoud van de alinea's. Hierdoor kan Google ‘lezen’ waarover jouw Web-site gaat en bij een relevante zoekopdracht jouw Web-web page tonen in de resultaten. Als leverancier van ijsblokjes doe je er goed aan om een alinea te schrijven about de bestelprocedure. Fulfilled als kop of tussenkop 'IJsblokjes bestellen'. Je creëert hiermee information and facts in excess of een onderwerp dat voor jouw bedrijf belangrijk is. En waar je op gevonden wil worden.

Maar je kunt teksten nog verder optimaliseren. Linken de pagina's van je Internet-internet site onderling naar elkaar? Staat er bijvoorbeeld op de pagina obtained productinformatie een url naar de contactpagina? En staat in die connection het juiste zoekwoord? Een goede tekst voor de url is bijvoorbeeld: 'Rapid ijsblokjes bestellen.’ ‘IJsblokjes’ in combinatie met ‘bestellen’ is hier dus de zoekterm.


Allow op!

Cease je teksten niet vol fulfilled zoekwoorden. Google straft het overmatig gebruik van zoekwoorden. Google zorgt er dan voor dat je Web site lager in de zoekresultaten verschijnt. Thought! Zijn de teksten happy zoekwoorden prettig om te lezen? Dan zit je goed.

four. Linkbuilding

Wanneer andere World-wide-web sites linken naar je Web content, heeft dit een positief affect op je positie in zoekresultaten. Google neemt deze vermeldingen namelijk mee in de beoordeling about hoe pertinent je Web-site is voor een bepaalde zoekopdracht. Deze vermeldingen zijn als het ware een soort aanbevelingen. En hoe meer van deze aanbevelingen, hoe groter je relevantie volgens Google. Zoekmachines kijken echter niet alleen naar de hoeveelheid aanbevelingen, maar ook naar de context ervan. Wat is het onderwerp van de webpagina die naar je linkt en hoe luidt de tekst die in die betreffende Site hyperlink wordt gebruikt? Zijn die applicable voor je bedrijf? Want voor de ijsblokjesleverancier is het natuurlijk het mooist wanneer café-eigenaren en andere horecaondernemers naar zijn Internet site zouden verwijzen als hun vertrouwde lover.

Zoekmachineoptimalisatie (Web site positioning)

Vergroot je omzet realized trefwoorden en webteksten die hoog ranken in de zoekresultaten van Google.

Meer informatie

Zoals je ziet draait het bij Search engine marketing vooral om relevantie en eerlijkheid. Komen URL's, hyperlinks en tussenkopjes niet alleen goed overeen achieved zoekwoorden, maar ook realized de inhoud van je Website? Zoekmachines worden steeds gerichter in hun selectie, wat kwalitatief betere zoekresultaten oplevert. Want uiteindelijk zou het toch voor iedereen het mooist zijn wanneer er alleen nog Internet-web sites in zoekresultaten terechtkomen die daadwerkelijk relevant zijn?